Benefietconcert voor de Bovenkerkse Urbanus

De grote kerkbrand van 15 september in de Bovenkerkse Urbanus is een zwarte dag in de geschiedenis van Amstelveen. Voor de wederopbouw is veel geld nodig, niet alleen om de kerk te herstellen, maar ook om het gebouw toekomstbestendig, energiezuinig en klimaatneutraal te maken. Als Harmonie dragen we hier graag aan bij en spelen tijdens de benefietavond een kleine reprise van ons Aventura Romantica-concert van 17 november.

Benefietavond
De Stichting Vrienden van de Bovenkerkse Urbanus organiseert daarom samen met Schouwburg Amstelveen op zaterdag 24 november een benefietavond. De schouwburg en de vriendenstichting van de Urbanuskerk werken hiervoor belangeloos samen met de gemeente Amstelveen, muzikanten en vrijwilligers zodat alle inkomsten uit kaartverkoop in zijn geheel ten goede komen aan de wederopbouw van de Urbanuskerk.

Het kerkgebouw is verzekerd en kan herbouwd worden, maar daarmee is het 140 jaar oude monument nog lang niet klaar voor hergebruik. De inventaris, die speciaal was aangeschaft voor concerten en andere culturele manifestaties, moet vervangen worden, en de verzekering dekt lang niet alle schade op basis van vervangingswaarde. Ook het aanpassen van het gebouw aan de eisen voor multifunctioneel gebruik, voor nu en in de toekomst, vraagt veel extra investeringen.

Programma
Onder het motto: ‘Naar een groene toekomst voor de Urbanus’ verzorgen diverse groepen, koren en orkesten deze bijzondere benefietavond in de schouwburg. De optredenden hebben allemaal een speciale band met de Urbanus van Bovenkerk:

– Harmonie Orkest Amstelveen
– Noord-Hollands Byzantijns Mannenkoor – Ronald Willemsen (solist)
– Etsuko Minowa en Tina Varkevisser – leerlingen van mevrouw R. Tanaka (piano)
– Trio Domenica
– Musical Vereniging OVA
– Concertina’s met popkoor Adhoc
– Amstelveens Symfonie Orkest
– Alexander de Bie (piano) en Andrea Wittchen (sopraan)
– Amstel Gospel Choir

De avond wordt geopend door burgemeester Bas Eenhoorn en de presentatie is in handen vanstadsdichter Matthijs den Hollander. Houd de website in de gaten voor het exacte programma.

Kaarten en donaties
De entreeprijs bedraagt € 25,- en alle baten komen ten goede aan het herstel en toekomstbestendig maken van de Sint Urbanus. Wilt u meer geven? Dat kan. Op de bestelpagina kunt u aangeven of u een extra bedrag van 25, 50, 100 of 250 euro wilt doneren.

Helpt u mee?
Helpt u mee om deze avond tot een groot succes te maken? Attendeer uw vrienden, familie, buren en andere belangstellenden persoonlijk of via het Facebook Evenement Benefietavond Urbanuskerk op deze benefietavond. U komt toch ook?